'Maar we zullen daarvoor regeringssteun nodig hebben, gezien de ernstige onzekerheid rond reizen vandaag en de onduidelijkheid over hoe lang de vliegtuigen aan de grond zullen blijven', schreef hij in een brief aan zijn personeel. 'Dit zou onder de vorm van een commerciële lening zijn, het zou geen gratis geld zijn en de luchtvaartmaatschappij zal het terugbetalen.' In de brief verwijst Branson naar lagekostenmaatschappij easyJet dat al een lening van 600 miljoen pond heeft gekregen.

De Financial Times berichtte vrijdag dat de Britse regering Virgin Atlantic opgedragen heeft om een vraag voor steun ten belope van een half miljard pond opnieuw in te dienen, omdat het bedrijf niet aantoonde dat het andere mogelijkheden onderzocht heeft voor de extra financiering.

Wereldwijd wordt de luchtvaartsector hard getroffen door de coronacrisis. Vele maatschappijen hebben al staatssteun gevraagd. Zo ook Brussels Airlines aan de Belgische overheid. Daar bestaat nog altijd geen duidelijkheid over. Maar moedergroep Lufthansa wil Brussels Airlines niet loslaten. Daarom zijn de Duitsers bereid het kapitaal te verhogen en willen ze een noodzakelijke herstructurering betalen.

'Maar we zullen daarvoor regeringssteun nodig hebben, gezien de ernstige onzekerheid rond reizen vandaag en de onduidelijkheid over hoe lang de vliegtuigen aan de grond zullen blijven', schreef hij in een brief aan zijn personeel. 'Dit zou onder de vorm van een commerciële lening zijn, het zou geen gratis geld zijn en de luchtvaartmaatschappij zal het terugbetalen.' In de brief verwijst Branson naar lagekostenmaatschappij easyJet dat al een lening van 600 miljoen pond heeft gekregen.De Financial Times berichtte vrijdag dat de Britse regering Virgin Atlantic opgedragen heeft om een vraag voor steun ten belope van een half miljard pond opnieuw in te dienen, omdat het bedrijf niet aantoonde dat het andere mogelijkheden onderzocht heeft voor de extra financiering.Wereldwijd wordt de luchtvaartsector hard getroffen door de coronacrisis. Vele maatschappijen hebben al staatssteun gevraagd. Zo ook Brussels Airlines aan de Belgische overheid. Daar bestaat nog altijd geen duidelijkheid over. Maar moedergroep Lufthansa wil Brussels Airlines niet loslaten. Daarom zijn de Duitsers bereid het kapitaal te verhogen en willen ze een noodzakelijke herstructurering betalen.