Mediabedrijven bundelen krachten in nieuwe federatie

07/09/18 om 10:22 - Bijgewerkt om 14:29

Begin dit jaar kondigden de magazinefederaties UPP en The Ppress een fusie aan, gisteren stelden ze een nieuwe organisatie en de nieuwe naam voor: WE MEDIA. "Het is meer dan ooit nodig het maatschappelijke belang van professionele journalistiek uit te leggen en de praktijken van de grote techgiganten aan te kaarten."

The Ppress en UPP waren oorspronkelijk federaties van respectievelijk de uitgevers van magazines voor het brede publiek en van vakbladen. Beide beroepsverenigingen hebben hun missie de voorbije jaren al ruimer gedefinieerd omdat hun leden zich al lang niet meer toeleggen op print, maar ook actief zijn online en via andere kanalen. Bovendien herbergt The Ppress ook OPPAb, dat behalve de websites van de magazines ook de sites van de Belgische kranten vertegenwoordigt.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners