Deutsche Post had bij de lijnbussendienst last van stevige concurrentie. "In termen van winstgevendheid voldeed Postbus niet aan onze verwachtingen", aldus topman Joachim Wessels.

Duitsland liberaliseerde de markt voor het busvervoer over lange afstanden in 2013, waardoor een groot aantal nieuwkomers op de markt kwam.

Financiële details zijn niet bekend.

Flixbus ging ongeveer anderhalf jaar geleden samen met MeinFernbus.

Deutsche Post maakte woensdag ook bekend dat het in het tweede kwartaal het bedrijfsresultaat (ebit) op jaarbasis zag aandikken met 40 procent tot 752 miljoen euro. (Belga/BO)

Deutsche Post had bij de lijnbussendienst last van stevige concurrentie. "In termen van winstgevendheid voldeed Postbus niet aan onze verwachtingen", aldus topman Joachim Wessels.Duitsland liberaliseerde de markt voor het busvervoer over lange afstanden in 2013, waardoor een groot aantal nieuwkomers op de markt kwam. Financiële details zijn niet bekend. Flixbus ging ongeveer anderhalf jaar geleden samen met MeinFernbus. Deutsche Post maakte woensdag ook bekend dat het in het tweede kwartaal het bedrijfsresultaat (ebit) op jaarbasis zag aandikken met 40 procent tot 752 miljoen euro. (Belga/BO)