De krachtigste merken in 2015

De krachtigste merken in 2015
© iStock

Ieder jaar zoekt Brand Finance naar de krachtigste merken wereldwijd. Daarbij houdt het onafhankelijke adviesbureau ondermeer rekening met vriendelijkheid jegens de klanten en het personeel, marketinginvesteringen en de invloed van die zaken op de bedrijfsprestaties. De consultancy geeft de ondernemingen daarbij een score op honderd punten. Dit zijn vandaag de tien krachtigste merken.

6. Nike © iStock

Het Amerikaanse sportmerk krijgt van Brand Finance een score van 89,6/100

6. Ferrari © iStock

Ook het Italiaanse wagenmerk ontvangt een score van 89,6/100.

5. Rolex © iStock

Het Zwitserse horlogemerk haalt 89,7/100.

5. L'Oreal © REUTERS

Het Amerikaanse adviesbureau beloont eveneens L'Oréal met een score van 89,7/100

5. Burberry © iStock

Het Britse Burberry moet met 89,7/100 de zesde plaats delen met L'Oréal en Rolex.

4. Unilever © iStock

De multinationale onderneming krijgt 90,1/100. Het hoofdkwartier is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk

4. McKinsey & Company © REUTERS

Ook McKinsey & Company haalt een score van 90,1/100. De wereldwijde Managing Director van de Amerikaanse adviesbureau is Dominic Barton.

3. Red Bull © iStock

Red Bull krijgt van Brand Finance 91,1/100.

2. PwC © iStock

Het PwC haalt een score van 91,8/100. Het hoofdkwartier is gevestigd in de Verenigde Staten.

1. Lego © REUTERS

Lego is met 93,4/100 momenteel het krachtigste merk wereldwijd. Het merk heeft zijn positie ondermeer te danken aan de film 'Lego: The Movie' die een brutowinst haalde van 500 miljoen dollar wereldwijd.