De krachtigste merken in 2015
Ieder jaar zoekt Brand Finance naar de krachtigste merken wereldwijd. Daarbij houdt het onafhankelijke adviesbureau ondermeer rekening met vriendelijkheid jegens de klanten en het personeel, marketinginvesteringen en de invloed van die zaken op de bedrijfsprestaties. De consultancy geeft de ondernemingen daarbij een score op honderd punten. Dit zijn vandaag de tien krachtigste merken.
Het Amerikaanse sportmerk krijgt van Brand Finance een score van 89,6/100
Ook het Italiaanse wagenmerk ontvangt een score van 89,6/100.
Het Zwitserse horlogemerk haalt 89,7/100.
Het Amerikaanse adviesbureau beloont eveneens L’Oréal met een score van 89,7/100
Het Britse Burberry moet met 89,7/100 de zesde plaats delen met L’Oréal en Rolex.
De multinationale onderneming krijgt 90,1/100. Het hoofdkwartier is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk
Ook McKinsey & Company haalt een score van 90,1/100. De wereldwijde Managing Director van de Amerikaanse adviesbureau is Dominic Barton.
Red Bull krijgt van Brand Finance 91,1/100.
Het PwC haalt een score van 91,8/100. Het hoofdkwartier is gevestigd in de Verenigde Staten.
Lego is met 93,4/100 momenteel het krachtigste merk wereldwijd. Het merk heeft zijn positie ondermeer te danken aan de film ‘Lego: The Movie’ die een brutowinst haalde van 500 miljoen dollar wereldwijd.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier