Voor bedrijven zijn stekkerwagens fiscaal interessanter geworden en dus zet ook de elektrificatie in de sector zich door. Het aandeel nieuwe benzine- en dieselmotoren zakte globaal van 75,7 procent vorig jaar naar 67,1 procent voor de eerste negen maanden van dit jaar. Voor diesel staat het marktaandeel met 17,2 procent nu op een historisch laag peil, merkt Febiac op.

Bedrijven en particulieren vormen steeds meer uiteenlopende markten, zegt de sectorvereniging. Terwijl bij die laatste groep meer dan 80 procent van de nieuwe auto's zijn uitgerust met een verbrandingsmotor (benzine of diesel), is dat bij bedrijven en zelfstandigen een pak minder. Benzinemotoren domineren nog (37,4 procent), maar stekkerwagens zijn goed voor 35,1 procent van alle nieuw aangekochte bedrijfswagens. De kloof wordt ook alsmaar groter met particulieren.

BMW, Volkswagen en Peugeot zijn de populairste merken in ons land, maar in Wallonië wordt de lijst verassend aangevoerd door Dacia.

Voor bedrijven zijn stekkerwagens fiscaal interessanter geworden en dus zet ook de elektrificatie in de sector zich door. Het aandeel nieuwe benzine- en dieselmotoren zakte globaal van 75,7 procent vorig jaar naar 67,1 procent voor de eerste negen maanden van dit jaar. Voor diesel staat het marktaandeel met 17,2 procent nu op een historisch laag peil, merkt Febiac op. Bedrijven en particulieren vormen steeds meer uiteenlopende markten, zegt de sectorvereniging. Terwijl bij die laatste groep meer dan 80 procent van de nieuwe auto's zijn uitgerust met een verbrandingsmotor (benzine of diesel), is dat bij bedrijven en zelfstandigen een pak minder. Benzinemotoren domineren nog (37,4 procent), maar stekkerwagens zijn goed voor 35,1 procent van alle nieuw aangekochte bedrijfswagens. De kloof wordt ook alsmaar groter met particulieren. BMW, Volkswagen en Peugeot zijn de populairste merken in ons land, maar in Wallonië wordt de lijst verassend aangevoerd door Dacia.