Sparen Johan Thijs (CEO KBC) heeft begrip voor kritiek op banksector: ‘Sommige zaken hadden we beter moeten doen’
Video | Z-Nieuws 'Banken hebben onderschat dat je via apps een transactionele relatie met de klant krijgt'
Macro-economie & beleid 'We houden niet van bankiers, al sinds mensenheugenis': waarom worden bankiers gehaat?
Opinie | Patrick Claerhout 'Banken moeten hun relatie met elke klant herstellen, niet enkel de vermogende'
Nieuws Nieuws ‘NPS-tevredenheidsscores van banken zijn een marketingtool’ Een enquête van Testaankoop wijst uit dat nogal wat klanten van de grootbanken minder tevreden zijn over de dienstverlening en de kosten. Nochtans pochen diezelfde banken in hun communicatiecampagnes altijd met hun hoge NPS-tevredenheidsscores (Net Promotor Scores). Vanwaar die discrepantie?
Ondernemen Ondernemen Waarom de banksector geen bondgenoten meer heeft Het succes van de staatsbon was een opgestoken middenvinger naar de banken. Waarom heeft de sector geen bondgenoten meer? “De banken hebben hun eigen belang iets te veel laten doorwegen op het belang van de klant.”