Ziggo verliest veel televisieabonnees

Het kabelbedrijf Ziggo heeft goede eerste kwartaalresultaten overlegd. Zorgelijk is echter het hoge aantal opzeggers voor televisie.

De operationele winst (EBITDA) kwam 2% hoger uit dan verwacht. Het kabelbedrijf wist 31.000 meer klanten aan zich te binden voor de combinatiepakketten van internet, telefonie en televisie dan waarmee analisten rekening hielden.

Het aantal televisie-abonnees daalde echter met 5%. Dat kwam door agressieve marketing van KPN. Ziggo zal de marketing in het verloop van het jaar opvoeren om marktaandeel terug te winnen.

Het bedrijf rekent dit jaar nog altijd op 2,5 tot 3,5% groei in de EBITDA, maar de omzetgroei is licht neerwaarts bijgesteld.

De resultaten van Ziggo zijn grotendeels in lijn met de verwachtingen.

ABN Amro blijft koper omdat de introductie van mobiele diensten via Wifi de komende jaren een positieve impact zullen hebben. De rentekosten dalen substantieel door herfinanciering van schuld.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content