Zelfs verkopers van luxewagens zien markt nog jaren slabakken
Met een automarkt in zak en as is goede raad duur. Luca de Meo, lid van de raad van bestuur van Audi, verklaarde in een interview met CNBC dat de grote automerken van alle markten thuis moeten zijn wanneer ze zich in een omgeving vol uitdagingen willen handhaven.
Ze zullen zowel ecologische wagens als de traditionele auto’s met krachtige motoren moeten verkopen. De markt is namelijk breder geworden, de klanten veeleisender. Uiteenlopende smaken veronderstellen grotere investeringen van de kant van de constructeurs.
Ook Ralph Speth, CEO van Jaguar Land Rover (JLR) ziet de markt nog jaren slabakken, van enige verbetering is nog geen sprake. Voorl Zuid-Europa blijft uitdagend, met als enige troost dat er goede opportuniteiten weggelegd liggen in Oost-Europa. Als bloedje voor het bloeden kon Speth ook nog melden dat de Britse markt stabiel is.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier