Van de Velde verhoogt dividend tot 2,15 euro per aandeel

De organische omzet voor de Van de Velde groep, exclusief de retailomzet van Intimacy, stijgt met 7,3% tot m€ 150,4. Deze omzetstijging is vooral te danken aan een stijging in volumes in alle landen. Er is eveneens een positief effect van hogere wisselkoersen.

Indien de Intimacy-retailomzet wordt meegerekend (vanaf mei 2010), bedraagt de geconsolideerde omzet van Van de Velde m€ 166,3 of een stijging van 18,7% versus 2009.

Voor het volledige jaar 2010 behaalt Intimacy een omzet van m$ 35,5 wat een stijging is van 27,5% versus 2009. In 2010 werden 4 nieuwe winkels geopend.

De groeiende bruto marge bewijst dat Van de Velde ook in moeilijke economische omstandigheden zijn strategie van ‘trading up’ (hoge kwaliteit, hoge service) doorzet.

Verder wordt de bruto marge eveneens positief beïnvloed door betere wisselkoersen en de continue inspanningen op het vlak van productiekosten. De bruto marge is in 2010 historisch hoog, en boven de eigen doelstellingen.

De kostenbesparingen die gerealiseerd werden in 2009 hebben een positief effect op de courante bedrijfswinst en zorgen ervoor dat de stijging van de courante bedrijfswinst exclusief Intimacy de omzetstijging overtreft.

De courante EBITDA stijgt in 2010 versus 2009 met 16,9% tot m€ 51,7. De groepswinst exclusief Intimacy stijgt van m€ 26,6 naar m€ 36,3 (+ 36,6%) en de winst per aandeel stijgt van € 1,99 naar € 2,75.

Voor het boekjaar 2010 zal de Raad van Bestuur aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders voorstellen om een verhoogd dividend uit te keren van € 2,1500 per aandeel (netto dividend van € 1,6125 per aandeel).

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content