Uitstekende resultaten voor Henkel in 2012

Ondanks een moeilijke economische omgeving steeg de omzet van Henkel volgens Arnaud Delaunay van Leleux met 5,8% in 2012 en alle activiteiten van de groep hebben bijgedragen aan deze groei:

1 / Adhesive Technologies (50% van de omzet/15% operationele marge):

De wereldleider in kleefstoffen kende een sterke groei in zijn traditionele activiteit: +6,6%. Ondanks de vertraging van de vraag in Europa was de groei sterk in de regio’s van Afrika/Midden-Oosten, Oost-Europa en Azië.

2 / Was- en reinigingsproducten (28% van de omzet/14,5% operationele marge): De wereldwijde markt voor was- en reinigingsmiddelen had te lijden omder de aanhoudende stijging van de werkloosheid. Maar algemeen genomen heeft deze

activiteit goed standgehouden (de verkoop nam met 4% toe) en deze prestatie is vooral toe te schrijven aan de resultaten in de groeilanden (waar een tweecijferige groei werd gerealiseerd).

3 / Beauty Care (21% van de omzet/14,5% operationele marge):

Ondanks een moeilijke economische omgeving was de groep in staat om het marktaandeel te vergroten door middel van innovatie in de Schwarzkopfproducten.

Herwaarderingspotentieel Henkel op de beurs van 25%

De waarderingsmodellen (Free Cash Flow to Equity en Relative Value) wijzen volgens Arnaud Delaunay van Leleux op

een waarde voor het aandeel van ongeveer 90 euro wat tegen de huidige koersen een potentieel herwaarderingspotentieel van 24% biedt.

De recente koerscorrectie van het aandeel kan als een instapmoment worden gebruikt voor een belegging op lange termijn. Opbouwen in de zone van 70/72 euro.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content