UCB heeft vijf duidelijke objectieven voor ogen, 2012 was scharnierjaar

UCB heeft zijn kanteljaar 2012 achter de rug. De nieuwe topmedicijnen stuwen de groei, de transformatie naar een biofarmabedrijf is afgerond.

Voor UCB breekt er een belangrijke nieuwe fase aan waarbij de omzet blijft groeien en er geen grote octrooien verlopen. En dit tot het einde van het decennium.

Om zijn potentieel ten volle te realiseren, kondigt UCB vandaag een gewijzigde organisatiestructuur aan. Die werd afgestemd op de vijf strategische groeiprioriteiten. UCB moet:

1. ten volle het momentum benutten dat de groei van de topmedicijnen Cimzia®, Vimpat® en Neupro® met zich meebrengt. Verwacht wordt dat de verkoop in de tweede helft van dit decennium piekt tot minimaal 3,1 miljard euro.

2. verdere groei realiseren in de opkomende markten

3. vooruitgang boeken met de rijke ‘late-stage pipeline’ in immunologie en neurologie

4. nieuwe baanbrekende medicijnen aan zijn pipeline toevoegen

5. de rentabiliteit op een niveau brengen de concurrentie waardig

“UCB heeft zijn kanteljaar achter de rug en de nieuwe organisatiestructuur is beter afgestemd op onze strategische groeiobjectieven. Het stelt UCB nog meer in staat om op een duurzame manier meerwaarde te leveren aan de patiënten.”, zegt Roch Doliveux, CEO UCB. “We winnen aan wendbaarheid en daadkracht in een snel veranderende omgeving, met een duidelijke focus op het creëren van meerwaarde voor alle stakeholders.”

UCB is voortaan georganiseerd rond vier divisies, met elk een duidelijke focus op clusters van medicijnen en andere oplossingen voor patiënten.

De nieuwe organisatiestructuur houdt ook enkele wijzigingen in op managementniveau, maar heeft geen impact op de tewerkstelling bij UCB wereldwijd.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content