Totale volume AB-InBev steeg met 4,10% in derde kwartaal

Brouwer AB-InBev maakte vanmorgen de kwartaalcijfers. Dit waren de belangrijkste hoogtepunten wat betreft verkochte volumes en prestaties van de belangrijkste merken:

*Volumeprestaties: Het totale volume nam in 3Q10 met 4,1% toe, waarbij het volume eigen bieren met 4,1% steeg en het volume frisdranken een groei van 5,9% kende.

*In 9M10 nam het totale volume met 2,4% toe, waarbij het volume eigen bieren met 2,3% steeg en het volume frisdranken een groei van 4,6% kende.

*Belangrijkste merken: Het volume van de belangrijkste merken steeg in 3Q10 met 6,5% en in 9M10 met 4,9%; de sterkste stijgers waren Budweiser op internationaal niveau, Antarctica, Brahma en Skol in Brazilië, Harbin en Sedrin in China; en Klinskoye in Rusland.

*Stijging marktaandeel: In 9M10 heeft AB-InBev marktaandeel vergroot of behouden op markten die goed zijn voor meer dan de helft van de totale biervolumes van de groep.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content