Spadel ondervindt concurrentiedruk

In de loop van het eerste kwartaal is de markt van het natuurlijk mineraalwater in België met 1,5% in waarde (1,6% in volume) gestegen, grotendeels dankzij de dynamiek van het bruiswatersegment.

Het marktaandeel van Spadel is hier globaal gezien stabiel gebleven, met een lichte daling voor het merk Bru.

De Nederlandse markt van het natuurlijk mineraalwater is met nagenoeg 2,8% in waarde achteruitgegaan terwijl er toch een belangrijke groei in volume (+10%) kon worden opgetekend. Het segment van het bruiswater is er zowel in waarde (+13,1%) als in volume (+2,5%) gestegen.

De teruggang van het marktaandeel van Spadel in de loop van het eerste kwartaal van 2013 is voornamelijk nog het gevolg van de boycot in 2012 vanwege een grootdistributeur. Sinds midden april van dit jaar is de toestand wel weer genormaliseerd.

Bovendien blijft de belangrijke concurrentiedruk van de distributiemerken en van de eersteprijsmerken ook een invloed hebben op de resultaten van het bedrijf.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content