Retail klantenbestand Mobistar stabiliseerde in tweede kwartaal

Mobistar maakte gisteren zijn resultaten voor het tweede kwartaal en de eerste helft van 2014 bekend. Dit waren enkele hoogtepunten:

• Het retail klantenbestand van Mobistar stabiliseerde in het tweede kwartaal dankzij de enorme vooruitgang die geboekt werd bij het omvormen van zijn distributiekanalen, het focussen op de klantenervaring en de erkenning van zijn best-in-class netwerk kwaliteitsnormen.

• Mobistar verhoogde het aantal aangesloten sim-kaarten op zijn netwerk in België en Luxemburg met 351.057 jaar-op-jaar en bereikte zo een totaal van 5.446.215, waardoor het zijn netwerk leiderschap in termen van aangesloten sim-kaarten bevestigt.

• De versnelde uitrol van het 4g-netwerk en de toegenomen interesse van klanten om content ‘on the go’ te gebruiken, leidden tot een stijging van het dataverkeer, in de hand gewerkt door de groeiende populariteit van 4g-smartphones. De drivetest uitgevoerd door Commsquare in het tweede kwartaal bevestigde Mobistar’s leiderschap op het gebied van 3g en 4g netwerkdekking.

• Mobistar heeft er vertrouwen in dat het technisch klaar zal zijn om kabelinternet en -tv via gereguleerde netwerken aan te bieden in het vierde kwartaal van 2014. In die context dringt Mobistar er bij de regulatoren op aan om de aangekondigde herziening van de groothandelstarieven tijdig af te ronden teneinde een echte en faire concurrentie mogelijk te maken en een vlekkeloze uitvoering door de kabelbedrijven te garanderen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content