Regelgeving zet resultaten Belgacom onder druk, guidance wordt verlaagd

Belgacom maakte vandaag haar resultaten bekend voor het eerste trimester 2011. De inkomsten bedragen 1.583 miljoen euro, een daling van 3,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Die daling houdt rekening met de negatieve impact van de regelgeving (52 miljoen euro of 3,2%).

De lagere inkomsten en de uitgaven ter verbetering van de klantentevredenheid bij Belgacom wegen door op de ebitda van de Groep, die 480 miljoen bedraagt en daarmee 3% gedaald is in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar (incl. een negatieve impact van de regelgeving van 1,8%).

In operationele termen blijft de residentiële en professionele klantenbasis van Belgacom groeien:

• Belgacom TV (+ 54.000 abonnees) of 1.029.000 klanten in totaal

• Vast internet (+ 10.000) of 1.568.000 klanten in totaal

• Mobiel internet op laptop (+ 5.000) of 186.000 klanten in totaal

• Packs (+ 57.000) of 927.000 klanten in totaal

Door de grote druk van de concurrentie is het aantal vaste lijnen wel verder gedaald (- 52.000 lijnen) en zijn er nog 5.304.000 mobiele klanten (- 28.000).

In het eerste trimester scoorden vooral het residentiële segment en de BICS-divisie (Belgacom International Carrier Services) minder hoog dan de verwachtingen van de Groep.

Omwille van de dalende inkomsten van de Groep en de beslissing zich nog meer toe te leggen op de marktaandelen, herziet Belgacom haar vooruitzichten voor het jaar 2011.

Didier Bellens kondigt ook de benoeming aan van Bruno Chauvat als verantwoordelijke ‘Strategie & Content’ in het directiecomité.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content