Preben Bruggeman (Bank Degroof): ‘Goede bezoekersaantallen Kinepolis’

Dit waren de hoogtepunten van de trading update die Kinepolis enkele weken geleden gaf:

*Kinepolis bestendigt verder haar strategische doelstellingen om de beste marketeer, de beste bioscoopexploitant en de beste bioscoopvastgoedbeheerder te zijn.

*Kinepolis zet haar investeringen in klantenbeleving, digitalisering (3D), remodelling en nieuwe concepten verder, wat een hogere waardering en bezoekersconsumptie ondersteunt.

*In het derde kwartaal leidde dit, in combinatie met een sterk filmaanbod, tot een toename van het aantal bezoekers en tot een stijging van de box office (inkomsten uit ticketverkoop). De 3D-filmtickets vertegenwoordigden in het derde trimester één vijfde van het totaal aantal verkochte tickets.

*Op 30 september stond hiermee de teller op 15,8 miljoen bezoekers, 4,4% meer dan in 2009.

*Ook in-theater sales (ITS) (inkomsten uit de verkoop van drank, versnaperingen en retail in de cinema) en business-to-business (B2B) opbrengsten groeiden verder aan in het derde trimester.

*De verdere variabilisering van de kostenstructuur en efficiëntieverhogende maatregelen blijven bijdragen tot de stijging van de courante EBITDA. De vrije kasstroom evolueerde in lijn met het resultaat.

*Kinepolis realiseerde een meerwaarde van EUR 1,4 miljoen op een eerste fase van het Gentse vastgoedproject in samenwerking met de groep Blyweert.

Preben Bruggeman (Bank Degroof): “Kinepolis maakte goede bezoekersaantallen over het derde kwartaal bekend. Het aandeel is nog steeds goedkoop, zodat ik koper blijf.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content