Philips is goed gepositioneerd
Topman Frans van Houten van Philips voert een diepgaande reorganisatie door, waarbij het niet alleen om kostenbesparingen gaat, maar om een cultuuromslag. Dit leidt volgens Theodoor Gilissen Bankiers niet alleen tot hogere marges, maar ook tot hogere groei.
Philips is goed gepositioneerd: Healthcare profiteert op lange termijn van de vergrijzing en de vraag naar diagnosesystemen.
Vooral in opkomende landen stijgt de vraag naar gezondheidszorg sterk (China, India).
Bij Verlichting profiteert Philips van de sterke vraag naar LED, die steeds meer zal worden gedreven door de energie-efficiëntie van deze systemen. Consumer Lifestyle is verlost van TV en Audio zal dit jaar worden verkocht.
De divisie groeit nu al twee jaar elk kwartaal met meer dan 7% op jaarbasis. Deze divisie toont wat de focus op innovatieve
producten tegen een lage prijs kan doen met de omzet.
Van Houten blijft investeren in groei en daardoor is de margeverbetering tot 2016 beperkt. Theodoor Gilissen Bankiers heeft een advies aanbevolen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier