Petercam: “Premie waaraan Duvel Moortgat noteert, wordt te hoog”
Ook in 2010 kende Duvel Moortgat een mooie groei. Dankzij de onafgebroken aandacht voor kwaliteit en de inzet en gedrevenheid van haar medewerkers, slaagde Duvel Moortgat erin vrijwel met alle bieren een omzetstijging te noteren in haar prioritaire markten.
Een nieuw en sterk merk werd aan de portefeuille toegevoegd, namelijk De Koninck. In augustus bereikte Duvel Moortgat een akkoord voor de overname van 100 % van de aandelen van de groep Brouwerij De Koninck uit Antwerpen, met als sterkste merk het ‘Bolleke Koninck’.
De geconsolideerde omzet groeide met 21,2 %. 13,5% hiervan is interne groei, 7,7% wordt aangebracht door de groep De Koninck. De niet-Belgische markten waren goed voor 43,5 % van de geconsolideerde omzet.
De omzet in de prioritaire exportmarkten – Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten – steeg in 2010 met 21,8 %. In de andere exportmarkten nam de omzet toe met 7,8%.
Petercam: “De premie waaraan Duvel Moortgat noteert, wordt te hoog. Wij hebben daarom slechts een neutraal advies.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier