Mobiele advertenties stuwen resultaat Google
Het Amerikaanse internetbedrijf Google heeft dankzij groei bij mobiele advertenties solide vierde kwartaalcijfers overlegd. De omzet kwam 36% hoger uit op USD 14,4 miljard.
Dat was iets onder de analistenverwachting. De winst per aandeel overtrof met USD 10,65 echter de verwachtingen (USD 10,50).
De operationele marges daalden van 38% naar 30% door de overname van het verlieslatende Motorola. Daarmee hadden beleggers rekening gehouden.
Positief was dat de omzet van online advertenties 24% hoger uitkwam in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Bovendien daalde de prijserosie per betaalde click, van -6% naar -2%.
Consumenten verruilen computers steeds meer voor mobiele apparaten. Advertenties op mobiele apparaten zijn goedkoper, maar worden beter bekeken.
Google is nog altijd leider in een gezonde markt. De analisten van ABN Amro blijven bij hun positief oordeel Kopen/Aanbevolen Lijst over het aandeel.
Dat is nog altijd aantrekkelijk geprijsd in een winstgevende sector waar het voor nieuwkomers niet eenvoudig is om een plekje te veroveren.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier