Minder bezoekers bij Kinepolis

Het aantal bezoekers bij Kinepolis daalde vorig jaar met 7,9%, dit vooral door het gebrek aan lokale films in Frankrijk, de koopkrachtcrisis en BTW-verhoging in Spanje, het strenge winterweer begin 2013 en de warme zomer in België en Frankrijk.

Nagenoeg alle landen kenden een sterk herstel op het einde van het vierde kwartaal. In België werd dit versterkt door het succes van de Vlaamse film.

Ondanks de daling van het aantal bezoekers met 7,9% of 1,6 miljoen, neemt de omzet slechts met 3,3% af, dit door de stijging van de omzet per bezoeker, de groei van de business-to-business activiteiten en hogere opbrengsten uit filmdistributie.

Deze omzetstijging en de verdere verbetering van de operationele efficiëntie leiden tot een stijging van de courante EBITDA met 0,9% tot 74,6 miljoen euro en een gelijkblijvende courante winst van 37,4 miljoen euro.

Dit resultaat, gecombineerd met het in 2013 uitgevoerde programma voor inkoop van eigen aandelen, resulteert in een sterke waardecreatie voor de aandeelhouders.

De winst per aandeel stijgt met 12,4% en het dividend per aandeel met 35,2% op basis van het huidige aantal dividendgerechtigde aandelen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content