Marges Philips kunnen verbeteren
Topman Frans van Houten voert een diepgaande reorganisatie door bij Philips, waarbij het niet alleen om kostenbesparingen gaat, maar vooral ook om hogere groei. Philips is goed gepositioneerd voor groei: Healthcare profiteert op lange termijn van de vergrijzing en de vraag naar goede diagnosesystemen.
Vooral in opkomende landen stijgt de vraag naar gezondheidszorg sterk (China, India). Bij verlichting profiteert Philips van
de sterke vraag naar LED, die steeds meer zal worden gedreven door de energie-efficiëntie van deze systemen. Consumer Lifestyle is verlost van TV en voor Audio zal snel een koper worden gevonden.
De divisie groeit nu al zes kwartalen met meer dan 8% op jaarbasis. De divisie toont wat de focus op innovatieve producten tegen een lage prijs kan doen met de omzet.
De eerste effecten zijn nu bij Verlichting te zien. De kosten zijn bij Philips aanzienlijk gedaald en in de komende jaren kan de marge nog aanzienlijk verbeteren. Theodoor Gilissen Bankiers heeft een advies aanbevolen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier