Marc Coucke (Omega Pharma): We versterken onze posities in Frankrijk en het UK

Omega Pharma heeft in Frankrijk en UK een aantal strategische merken overgenomen, zo maakte topman Marc Coucke bekend. Met de aankoop van deze merken versterkt het bedrijf zijn positie op de Franse en Britse markt.

In Frankrijk werd DUO LP PRO gekocht. Duo LP Pro is een anti-luizenproduct, dat in 1 behandeling luizen en neten verwijdert.

Dit snelgroeiend merk, dat in 2010 bijna € 6 mio omzet realiseerde, versterkt de productportfolio van Omega Pharma France.

Tevens is het een sterke line-extension voor Paranix, Omega

Pharma’s anti-parasietenmerk dat dankzij vermarkting in 28 landen Europees marktleider is.

In UK en Ierland werden een 5-tal OTC-merken van Goldshield overgenomen. De 3 voornaamste zijn het Shapesmart-afslankingsgamma: LIPOBIND, APPESAT en DECARB.

Deze merken, die € 3 mio omzet vertegenwoordigen, bieden een solide basis voor de lancering, in UK en Ierland, van het XLS-Medical-project, dat momenteel succesvol in Europa uitgerold wordt.

Marc Coucke, CEO van Omega Pharma, verklaarde vanavond : “Deze acquisities versterken onze positie in 2 belangrijke markten, Frankrijk en UK; en in 2 belangrijke segmenten, parasietenbestrijding en gewichtsbeheersing. De huidige structuur van Omega Pharma, met 35 landorganisaties, 20 topmerken en 5 strategische pijlers, biedt buitengewoon potentieel, zowel qua interne groei, low-risk acquisities als qua kruisbestuivingen.”

De overnameprijs voor beide acquisities samen bedraagt € 14 mio.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content