Marc Coucke (Omega Pharma): “We hebben gedaan wat van ons werd verwacht”
Vanavond maakte Omega Pharma de interimresultaten bekend. De groepsomzet kende een groei met 7%, waarvan 3% organische groei, gedreven door de sterke prestaties in Frankrijk, Scandinavië, Duitsland en Nederland. In Rusland, Griekenland, Portugal en Spanje bleef de omzet onder druk staan.
De bruto marge groeide met 7% en vertegenwoordigt 53,3% van de omzet – stabiel in vergelijking met vorig jaar. Ook de bedrijfskosten evolueerden parallel aan de omzet.
De bedrijfskasstroom (EBITDA) kende een groei met 8% en vertegenwoordigt 14,2% van de omzet — een stabiele marge in vergelijking met het eerste semester 2010.
Marc Coucke, CEO of Omega Pharma, gaf volgende toelichting op de cijfers: “Rekening houdend met de aanhoudende negatieve macroeconomische omgeving in Griekenland, Portugal en Spanje, heeft Omega Pharma in lijn met de verwachtingen gepresteerd, behalve in Rusland waar we echter nu een organisatie op de rails hebben die in staat is om de volgende jaren de prestaties in dit land te herstellen. De producten uit onze vijf strategische pijlers haalden een ‘double-digit’ omzetgroei, waarmee de sterkte van onze marketingstrategie nogmaals wordt geïllustreerd. Omega Pharma zal verder investeren in innovatie, in marketing en in landstructuren, ten einde een twintigtal internationale merken uit te bouwen.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier