Marathon Oil handhaaft strategie
De aangepaste winst van Marathon Oil werd in het eerste kwartaal gedreven door lagere exploratiekosten. De winst kwam uit op 613 miljoen dollar.
Een jaar eerder was dit nog 361 miljoen dollar. De verkoopvolumes van doorlopende activiteiten kwamen vorig jaar uit op 471 mboe/d (miljoen olievaten per dag).
Dit jaar daalden de verkoopvolumes naar 457 mboe/d. Libië vormt een uitzondering op de daling.
De groei in Noord-Amerika werd teniet gedaan door lagere internationale handelsvolumes. De lagere volumes waren een gevolg van ongeplande uitvaltijd en een natuurlijke afname. De productie bij Eagle Ford steeg met 33% ten opzichte van een jaar eerder. Bij Bakken steeg de productie met 16%.
De onconventionele grondstoffenbron in de VS blijft de hoeksteen van de groei van Marathon. Het aantal programma’s is er gestegen tot 28.
Ook draaien er diverse pilots. Dit zou kunnen leiden tot meer productie en groei van het aantal grondstofbronnen. ABN Amro heeft een neutraal advies.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier