LVMH blijft profiteren van Aziatische toeristen
LVMH heeft in het eerste kwartaal opnieuw geprofiteerd van een sterke Aziatische consumentenvraag. Ook de omzet uit de VS bleef toenemen, terwijl Europa volgens LVMH ‘ondanks de uitdagende economische omstandigheden’ goed bleef liggen.
De omzet steeg 6% tot EUR 6,9 miljard in het eerste kwartaal van 2013. De autonome omzetgroei was 7%, vergeleken met 8% in het laatste kwartaal van 2012.
De fabrikant van luxe goederen blijft profiteren van Aziatisch toerisme, dat blijft groeien ondanks het feit dat Japanse toeristen nu minder uitgeven als gevolg van de zwakkere Japanse yen.
Als de economische omstandigheden in Europa zouden verbeteren, kan dat de koers van het aandeel laten stijgen.
Negatieve factoren voor de koers zouden verdere escalatie van het Koreaanse conflict zijn, of een afname van het Aziatisch toerisme als gevolg van een verslechtering van de vogelgriep (H7N9). ABN Amro blijft neutraal.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier