Kwartaalresultaten: even geen feest bij drank & voeding
Het cijferseizoen ging ook vorige week in vol tempo door. Opvallende rode draad was volgens ABN Amro toch wel dat diverse drank- en voedingsmiddelenbedrijven hun koers na publicatie (licht) zagen dalen.
Maar er was ook goed nieuws te melden. Coca-Cola, McDonalds, Unilever en Starbucks, stuk voor stuk bedrijven die in een degelijke, lange-termijn portefeuille niet misstaan, maar die deze week even niet de handen van beleggers op elkaar kregen met hun kwartaalcijfers.
Zo verloor Coca-Cola ongeveer 2,5% na de cijfers en moest McDonalds 1,5% inleveren. Unilever liet ruim een procent liggen en koffieketen Starbucks, dat donderdag nabeurs kwartaalcijfers publiceerde, daalde in de nabeurshandel bijna 3%.
Positief nieuws was er ook. Hoewel degelijk, bevatten de cijfers van ReedElsevier weinig verrassingen. Beleggers waren niettemin tevreden en beloonden het aandeel met een plus van bijna 4%. De cijfers van Philips bevatten weinig verrassingen en de koers deed niet veel.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier