ING België kantoor: kruispunt van advies en online bankieren
ING België past haar grotere kantoren aan haar strategie aan: Direct if possible, advice when needed. Deze kantoren worden optimaal ingericht om het contact met en advies aan de cliënt gemakkelijker te laten verlopen.
Online bankieren krijgt, met Mobile Banking en Home’Banking, een belangrijke plaats in de kantoren. 95 % van cliënten stelt deze kantoren op prijs (onderzoek tijdens de pilootfase).
Vooral de beschikbaarheid van de medewerkers en de kwaliteit van het advies scoren goed. Het ING-kantoor wordt het kruispunt van advies en online bankieren.
Met ‘Direct if possible, advice when needed’, wil ING België de bank gemakkelijker maken. Voor de kantoren begon deze oefening al in 2007 toen de Proxikantoren (kleinere kantoren) geopend werden. Op dit ogenblik zijn er nagenoeg 500 Proxikantoren.
Nu is het de beurt aan de grotere kantoren: tegen eind 2012 zullen 16 grote kantoren verbouwd zijn. In 2016 zullen dat er 234 zijn verspreid over heel België. Deze kantoren vormen een kruispunt tussen advies en online bankieren.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier