Hogere omzet Kinepolis

Het voorbije semester bij Kinepolis gaf volgende hoogtepunten te zien:

* Het aantal bezoekers steeg met 5,5% tot 8,8 miljoen.

* De totale opbrengsten namen toe met 4,9% door het hoger aantal bezoekers en de sterke toename van de opbrengsten uit filmdistributie. Het eerste halfjaar werd gekenmerkt door een hoger aandeel aan ‘niet-popcorn’-films (lokale films, nichefilms). Mede door het WK-voetbal stonden de opbrengsten uit schermreclame en business-to-business onder druk.

* De courante EBITDA was 2,6% hoger dankzij het hogere bezoekcijfer, verdere efficiëntiemaatregelen en de resultaten van filmdistributie.

* De bezoekers uit de recentelijk overgenomen bioscopen droegen in mindere mate bij tot de EBITDA, die tevens negatief beïnvloed werd door de kosten verbonden aan de expansie in Spanje en Nederland voor EUR 0,6 miljoen.

* Zonder de expansiekosten nam de courante winst toe.

* De vrije kasstroom steeg van EUR 7,6 miljoen naar EUR 11,6 miljoen, vooral door de positieve impact van werkkapitaalbewegingen, hogere EBITDA gecorrigeerd voor een aantal non-cash elementen en lagere betaalde intresten en een aantal eenmalige en timingeffecten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content