Hogere omzet bij Ahold

Ahold heeft vandaag een geconsolideerde netto-omzet bekendgemaakt van € 6,4 miljard over het tweede kwartaal, dat liep tot en met 12 juli 2009. Ten opzichte van het tweede kwartaal van 2008 steeg de netto-omzet met 11,5% en met 3,9% tegen constante wisselkoersen.

De inflatie is in het tweede kwartaal aanzienlijk gedaald. De distributieketen bleef veranderingen zien in het gedrag van zowel consumenten als concurrenten, met een toenemende nadruk op prijs en promotie.

In de Verenigde Staten presteerden Stop & Shop en Giant-Landover opnieuw beter. Giant-Carlisle investeerde voortvarend in prijs en promotie.

In Europa groeide het marktaandeel van Albert Heijn door goed in te spelen op de behoeften van klanten en door de marges te beheersen.

In een veranderende omgeving blijft het bedrijf in haar markten het evenwicht bewaren tussen omzet, marktaandeel en marge. Ahold blijft naar eigen zeggen goed gepositioneerd om te voorzien in de behoeften van de klanten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content