Henkel is een Duitse topper uit de sector van de consumentengoederen!
Henkel, de producent van Persil en Schwarzkopf is volgens Geert Van Herck van Leleux sterk verbonden met de groeilanden.
Na het beter-dan-verwachte Amerikaanse banenrapport bereikten een aantal beurzen nieuwe historische records. Op het Europese vasteland was deze eer weggelegd voor de Duitse DAX.
De DAX (die de 30 grootste Duitse aandelen bevat) behoort tot de sterkste indices en de selectie van vandaag van Leleux komt dan ook uit Duitsland.
Bovendien behoort het bedrijf nog eens tot één van de tot op heden sterkste sectoren: die van de huishoudgoederen (“personal and household”).
Henkel is de naam van het bedrijf en het is bij de Europese consument gekend voor zijn merken Persil (schoonmaakproduct) en Shwarzkopf (shampoo).
Van de Duitse beurs is geweten dat de daar genoteerde bedrijven een grote blootstelling aan de groeilanden hebben.
Dit geldt zeker voor Henkel: zo’n 43% van de omzet wordt in deze regio gerealiseerd. Dit helpt Henkel om de zwakke toestand op de Europese markt te compenseren.
Van Herck geeft tenslotte ook nog mee dat Henkel de afgelopen jaren het uitbetaalde dividend stelselmatig heeft opgetrokken: voor het boekjaar 2012 stelt de raad van bestuur een bedrag van 0,93 euro voor (0,78 euro in 2011).
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier