Geert Van Herck (Leleux AB): “Koersdoel van 30 euro is mogelijk voor Sligro”

In Sligro Food Group zijn foodretail- en foodservicebedrijven actief, die zich direct en indirect richten op de Nederlandse markt van de etende mens. Dit geschiedt bij Foodservice als groothandel en bij Foodretail als groothandel en detaillist.

Geert Van Herck (Leleux AB): “De foodretailactiviteiten bestaan uit circa 120 full servicesupermarkten onder de formules EMTÉ en Golff. De foodservice-activiteiten bestaan uit twee samenwerkende bedrijfsonderdelen: Sligro richt zich via zelfbediening en bezorging vanuit 45 grootschalige zelfbedieningsvestigingen en 10 bezorglocaties op groot- en kleinschalige horeca, recreatie, cateraars, grootverbruikers, bedrijfsrestaurants, pompshops, het midden- en kleinbedrijf en kleinschalige retailbedrijven. Van Hoeckel richt zich met een volledig gespecialiseerde organisatie op de institutionele markt. De omzet van Sligro Food Group over de eerste drie kwartalen van 2010 beliep 1,66 miljard euro, een toename met 2,0% ten opzichte van de omzet van 1,63 miljard euro in 2009.”

Hoewel het management op fundamenteel vlak terughoudend blijft (“de foodconsument houdt de vinger op de knip”), zijn er op technisch vlak wel een aantal lichtpuntjes te ontwaren.

Van Herck: “Recent heeft de koers al het niveau van 25 euro bereikt waardoor de weerstand op 24 euro doorbroken werd. Een eerste positief signaal. Onlangs sloopte de koers een neerwaartse trendlijn van april 2010. Een tweede positief signaal. Niets lijkt een koersopstoot door 26 euro in de weg te staan. Zolang de koers boven 22,60 euro (stop loss) blijft, moet Sligro in staat zijn de koersprestatie vanaf december 2008 – april 2010 nog eens te herhalen. Een koersdoel van 30 euro behoort tot de mogelijkheden !”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content