Facebook draait op winst
Ook internetbedrijven moeten winst draaien. En dat doen ze volgens Wilfried Steentjes van Steentjes Vermogensbeheer ook getuige de winstcijfers van Facebook (dat overigens in 2000 niet eens bestond).
Vooral uit advertenties verdient men meer. Dat de koers toch terrein verloor de afgelopen week kwam vooral omdat steeds meer tieners geen Facebook (meer) gebruiken.
Of die trend zich ook bij andere leeftijdscategorieën doorzet ligt in de toekomst verborgen. De ontwikkelingen in deze sector gaan nu eenmaal razendsnel. Dat hebben de kopers in Nederland van Hyves wel gemerkt.
Trends echter in de “oude” sectoren zijn overigens ook moeilijk in te schatten. Analisten gingen uit van een groei van de verkopen bij General Motors over de afgelopen maand van 8%.
De belangrijkste reden voor de mindere groei was vooral gelegen in de “shutdown” wat in principe negatief is voor de Amerikaanse economie.
Maar de Amerikaan laat zich niet zomaar afhouden van het kopen van een auto. De verkopen over oktober stegen met 15,7%. En als het goed gaat met de automobielindustrie moet men als simpele analyse ook tot de conclusie komen dat de rest ook goed gaat.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier