Duurzame groei bij Valeo dankzij internationale aanwezigheid.
Valeo heeft volgens Arnaud Delaunay van Leleux vier activiteitspolen (“Power Systems”, “Thermal Systems”, “Comfort Systems” en “Driving Assistance Systems”) die elk zowel de markt van nieuwe wagens (“OEM”) als deze van de vervangingsmarkt (“Aftermarket”) van onderdelen voorzien.
De markt voor “Original Equipment Manufacturers” verwijst naar het aanbod voor autofabrikanten en de markt voor “Aftermarket” stemt overeen met de vervangingsmarkt.
De activiteit voor de autofabrikanten (“OEM”) vertegenwoordigt op haar ééntje 85% van de totale omzet en is dan ook de belangrijkste activiteit.
Zich bewust van het potentieel voor verdere groei in Amerika (zowel Noord als Zuid) en Azië (waar nu al 50% van de wereldautoproductie gebeurt) versnelt Valeo haar internationale ontwikkeling.
Terwijl in 2007 Europa (en Afrika) bijna 70% bijdroeg aan de omzet op de markt voor “OEM” is deze regio vandaag de dag nog slechts goed voor 50%.
Op hetzelfde moment verhoogde de Aziatische regio zijn gewicht van 10% tot 24% en Noord Amerika ging van 14% naar 19%.
Meer in het algemeen stellen we vast dat het deel van de omzet dat Valeo in Azië en andere groeilanden (Oost-Europa inbegrepen) haalt reeds 54% bedraagt terwijl dat van West-Europa nog maar 38% is.
Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten over de eerste jaarhelft heeft de groep “haar prognoses opwaarts herzien en verwacht nu een lichte stijging van de operationele marge dit jaar” dankzij, U raadt het al, haar marktpositie op de
internationale automarkt ex-Europa.
De intrinsieke waarde komt op ongeveer 67 euro uit : een herwaarderingspotentieel van zowat 14% t.o.v. de huidige koers. Op technisch vlak geeft de opwaartse uitbraak uit het “flag” patroon een zeer duidelijk technisch signaal.Kopen met stop-loss, zo luidt dan het advies van Delaunay.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier