Deceuninck signaleert zwakke vraag op Belgische thuismarkt

Tom Debusschere, Deceuninck CEO had volgende commentaar op update die zijn bedrijf gisteren gaf:

“Onze voortdurende focus op “Building a sustainable home. Innovation-Ecology-Design” resulteerde in een toename van het volume tijdens het derde kwartaal. De Amerikaanse en Britse renovatiemarkt toont een hernieuwd optimisme en een stijgende

activiteit; de bouwmarkten in Nederland en Spanje zijn nu aan het uitbodemen. De economische en financiële crisis trof deze markten het eerst. Onze deelname aan de vakbeurs GlassBuild in Atlanta (VS), waar we onze meest recente innovaties op basis van polyurethaan glasvezel toonden, was een groot succes en reflecteerde het globale optimisme van de Amerikaanse huizensector.”

En verder: “De regio Turkije & Emerging Markets blijft verder groeien. De producten en diensten voor de Emerging Markets komen tegemoet aan de lokale vraag naar energie-efficiënte bouwoplossingen tegen een redelijke prijs. In Zuid-Amerika en India resulteerde dit in een indrukwekkend aantal nieuwe Deceuninck-klanten. De bouwmarkten in Europa vertonen een licht herstel. Het sentiment blijft echter broos. Het macroeconomisch klimaat in de 28 landen van de EU verbetert en er zijn eerste, voorzichtige tekenen van een globaal herstel van de economie, ook in de bouw. De vraag op onze thuismarkt België

blijft echter zwak. In Centraal-Europa is de omzet jaar-op-jaar nagenoeg stabiel. Dit contrasteert met de vraag in Rusland. Die is, in tegenstelling tot het jaar 2012 en ondanks een verbetering van het marktaandeel, eerder ontgoochelend.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content