De globalisering is een zegen voor Valeo
Getekend door de crisis tot 2009 wijzen de gepubliceerde cijfers die door Valeo sinds 2010 vrijgegeven werden volgens Arnaud Delaunay van Leleux op een normalisering in de sector van de toeleveranciers aan de auto-industrie.
Valeo levert onderdelen aan de belangrijkste autofabrikanten ter wereld (BMW, Daimler, Honda, Mazda, Subaru, Toyota, Ford, enz.).
Maar waar de groep zich vooral mee onderscheidt (met name m.b.t. haar voornamste concurrenten), is haar geografische positionering : 62% van de omzet wordt buiten Europa gerealiseerd.
In de eerste helft van dit jaar nam de wereldwijde autoproductie met slechts 1% toe. Maar deze cijfers verbergen een verschillende geografische realiteit. In Europa daalde de autoproductie met 4% in de eerste zes maanden van dit jaar (met een lichte opleving van 1% in Q2).
Maar de wereldwijde groei is wel op de afspraak: +15% in Latijns-Amerika, +4% in Noord-Amerika en +2% in Azië. In het licht van deze cijfers is het dus duidelijk waarom de omzet van Valeo sinds 2010 blijft toenemen. Van Herck blijft koper van het aandeel.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier