Bpost is goed gepositioneerd om te profiteren van groei van e-commerce

Vorige week maakte bpost de resultaten over het voorbije kwartaal bekend. Johnny Thijs, CEO van het bedrijf, gaf volgende toelichting:

“Het sterke resultaat van het derde kwartaal in pakjes bevestigt dat bpost goed gepositioneerd is om te profiteren van de groei van de e-commerce in België en daarbuiten. Nadat de Domestic Mail volumes zwaar getroffen werden in de eerste maanden van 2013, stemt het tot tevredenheid dat de gematigde afname van de volumedaling die was vastgesteld in het tweede

kwartaal, bevestigd is in het derde kwartaal. Onze productiviteitsinitiatieven blijven hun vruchten afwerpen en liggen iets voor op schema. De combinatie van deze drie trends heeft een iets hogere marge opgeleverd, wat bewijst dan onze strategie resultaten oplevert. Ten slotte ben ik verheugd ons dividendbeleid te kunnen bevestigen, aangezien de solide resultaten tot nu toe ons in staat stellen de aandeelhouders te belonen met een interim-dividend in december”.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content