Amerikanen laten luxeproducten links liggen, kopen goedkopere alternatieven

Het consumentenvertrouwen in de Verenigde Staten blijft zwak en dat vertaalt zich op verschillende manieren. Gary Shilling, president van A. Gary Shilling and Co, kan alleen maar bevestigen dat het consumentengedrag gewijzigd is.

De Amerikanen, zelfs de meest begoeden onder hen, laten luxegoederen links liggen en geven de voorkeur aan goedkopere alternatieven. Die voorkeur voor wat Shilling de “small luxuries” noemt, is volgens hem de reden voor het oplopend handelsdeficiet.

De meeste van die producten komen namelijk uit het buitenland en verdringen zodoende duurdere Amerikaanse producten. Het is volgens Shilling de menselijke natuur die de Amerikanen er toe brengt om op het vlak van luxeproducten uit te wijken naar betaalbare alternatieven.

Bekende merken hebben die trend ook al vastgesteld en bieden nu goedkopere versies aan van duurdere producten. Met veel succes overigens, zo merkt Shilling op.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content