Amerikaanse retailers blijven winstwaarschuwingen afgeven
Opvallend is volgens ABN Amro dat, ondanks het toenemende consumentenvertrouwen en goede cijfers over de detailhandelsverkopen, veel Amerikaanse retailers winstwaarschuwingen afgeven. Vorige week hadden we Bath & Body en deze week was elektronicaketen Best Buy de gebeten hond.
Met name de concurrentie met internetretailers zorgen ervoor dat marges onder druk staan. De koers van Best Buy daalde donderdag met maar liefst met 28%.
In Europa lagen de koersen van consument gerelateerde bedrijven, zoals supermarktondernemingen Ahold en Carrefour en de Zwitserse producent van onder andere luxe horloges Richemont, aan de verkeerde kant van de streep na publicatie van tegenvallende omzetcijfers.
Analisten gepolst door Bloomberg verwachten voor de bedrijven genoteerd aan de S&P500 gemiddeld een winststijging van 4,9% voor het vierde kwartaal 2013 en een omzetgroei van 1,8%.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier