Ahold tevreden over totale omzetgroei
Ahold heeft onlangs het bericht over het eerste kwartaal van 2014 gepubliceerd. CEO Dick Boer had volgende commentaar op de cijfers:
“De trend in onze omzetontwikkeling was in het eerste kwartaal in lijn met het voorgaande kwartaal en min of meer vergelijkbaar ten opzichte van vorig jaar, onder invloed van lage inflatie en volumes die in al onze markten onder druk bleven staan. In de Verenigde Staten hebben we besloten om een programma ter verbetering van onze klantpropositie uit te rollen. We investeren in de kwaliteit en presentatie van ons vers assortiment, in opleiding en training van medewerkers, en gerichte prijsverlagingen in al onze divisies. In Nederland zagen we een stabilisatie van onze marktaandeel ontwikkeling in vergelijking met het voorgaande kwartaal. We blijven hier ons assortiment verbeteren en uitbreiden om zo onze commerciële positie verder te versterken.”
En zo ging Boer verder: “We breiden onze online positie verder uit in de Verenigde Staten en in Nederland. We waren tevreden met een totale omzetgroei van meer dan 20% op identieke basis. Voor het komende kwartaal verwachten we vergelijkbare marktomstandigheden als in het eerste kwartaal, met daarnaast investeringen in onze klantpropositie en toekomstige groei.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier