Ahold realiseert volumegroei op alle markten

Ahold heeft vandaag haar resultaten over het eerste kwartaal van 2011 gepubliceerd. Dit waren de hoofdpunten:

• Omzet met 5,9% gestegen naar € 9,3 miljard (6,0% tegen constante wisselkoersen)

• Bedrijfsresultaat 8,6% omhoog naar € 444 miljoen

• Nettoresultaat 6,2% hoger op € 291 miljoen

• Onderliggende operationele retailmarge 4,9%

CEO Dick Boer gaf volgende commentaar op de cijfers: “We hebben een solide prestatie geleverd met volumegroei in al onze markten, ondanks lastige omstandigheden waarin de klant gericht bleef op prijs. In de Verenigde Staten waren zowel omzet als marge zeer goed, mede dankzij de timing van Pasen. In Nederland werd de marge beïnvloed door stijgende inflatie, die niet geheel werd doorberekend aan klanten. In een lastige omgeving met stijgende grondstofprijzen en sterk op promoties gerichte klanten, vooral in de Verenigde Staten, gaan wij door met het beheersen van het evenwicht tussen omzet en marge.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content