Ahold bespaart zwaarder op de kosten

Ahold hield/houdt gisteren en vandaag een Investor Day in de Verenigde Staten en geeft voorafgaande in een persbericht weer dat het bestaande kostenbesparingsprogramma voor 2012 – 2014 met Eur 250 mln is verhoogd naar Eur 600 mln.

CEO Dick Boer is volgens Theodoor Gilissen Bankiers tevreden over de voortgang van de strategie voor groeiversnelling.

Naast kostenbesparingen breidt het concern geografisch uit en zet het in op nieuwe verkoopkanalen. Het concern verwacht in de komende tijd de meerderheid van de 82 C1000/Jumbo winkels naar Albert Heijn’s te converteren en het aantal winkels in België te verdubbelen.

Daarmee is het in lijn met het plan om in 2016 een minimum van 50 winkels in België te hebben. In de VS zijn 50 winkels van Giant Landover en Stop & Shop vernieuwd. Daarnaast blijft het concern in online-activiteiten investeren, zoals pick-up points voor online bestellingen.

Het concern heeft dit jaar inmiddels Eur 140 mln aan kostenbesparingen gerealiseerd en verwacht voor het hele jaar Eur 180 mln te realiseren.

De extra Eur 250 mln komt uit het toevoegen van besparingen op het gebied van inkoop en uitgaven aan promoties. Theodoor Gilissen Bankiers herhaalt het koopadvies op Ahold.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content