'Verkoop niet het product, verkoop het gebruik'

28/06/17 om 18:51 - Bijgewerkt op 30/06/17 om 18:11
Uit Trends van 29/06/17

De technologische revolutie jaagt een schokgolf door de economie. Bedrijven doen er verstandig aan geen producten meer te verkopen, maar te focussen op de verkoop van het gebruik of een abonnement. Maar traditionele ondernemingen kunnen ook profiteren van de disruptie.

Abonnementen en formules om te betalen voor het gebruik van een dienst zijn niet nieuw. Het bedrijfsmodel van kranten en tijdschriften berust op het ene systeem, dat van taxi's op het andere. Door de digitale technologie beleven beide een heropleving. Tijdens de Trends Summer University, op 16 en 17 juni in Knokke, debatteerden tal van bedrijfsleiders daarover.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Trends Information Services

Onze partners