Samen naar de consument

08/11/17 om 21:00 - Bijgewerkt om 17:13
Uit Trends van 09/11/17

Een korting krijgen als je een berichtje met een unieke code verstuurt, dat is het eenvoudige systeem dat de start-up Hashting heeft ontwikkeld. Het bezorgt de winkelier meer omzet en de fabrikant profiteert mee. "De efficiëntie van een promotieactie is zelfs realtime meetbaar."

Producenten doen er alles aan om rendement te halen, maar over de promoties voor de consumenten hebben ze vaak geen controle. Bovendien is het erg moeilijk om invloed uit te oefenen op hun onafhankelijke distributienetwerk, waardoor de helft van de acties al verloren gaat nog voor ze de klant bereiken. "Een actie kan haar doel op veel momenten mislopen. Soms wordt de promotie niet goed gecommuniceerd naar de klant of wordt ze te snel weer verwijderd. De winkelier installeert het promotiemateriaal niet of het blijft in de koffer van de vertegenwoordiger liggen", zegt Karl De Beul, een van de oprichters van Hashting.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners