AB InBev België scoort zwakste resultaat in 15 jaar

13/06/16 om 12:38 - Bijgewerkt om 12:38

Bron: Trends

Vanavond gaat de campagne van de Rode Duivels op het EK Voetbal van start. AB InBev, de hoofdsponsor van de Belgische nationale ploeg, wil met het toernooi zijn jaar redden. 2015 was een bijzonder zwak jaar voor de Belgische marktleider. AB InBev België verloor 0,2 procent marktaandeel en het is van 2001 geleden dat de brouwer nog zo'n lage omzet realiseerde.

De Belgische biermarkt is in 2015 alweer gekrompen: de consumptie daalde met 175.000 hectoliter tot 7,92 miljoen hectoliter, of een daling met 2,2 procent. De marktleider AB InBev, waarvan de Belgische activiteiten zijn ondergebracht in de vennootschap nv InBev Belgium, deed het nog iets slechter: zijn volume daalde met 2,5 procent. Daarmee nam de brouwer twee derde van de daling in België voor zijn rekening. AB InBev verkocht vorig jaar 113.000 hectoliter minder. Het volume zakte naar 4,395 miljoen hectoliter. Daarmee kromp het marktaandeel lichtjes met 0,2 procent, tot 55,5 procent.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners