Mee met de trends? Dankzij onze tips wel

© Acne Studios
*  

Van het nieuwste cultparfum tot de handigste reisvriend (oftewel: valies). Met deze lijst aan nieuws ben je mee met de trends van het laatste uur.

Eye on: Marie Adam-Leenaerdt

Hou deze (inter)nationaal rijzende ster in de gaten: nauwelijks twee jaar nadat de Brusselse Marie Adam-Leenaerdt afstudeerde aan La Cambre, debuteerde de ontwerpster vorig jaar direct op de officiële kalender van Paris Fashion Week. Vandaag ligt ze bij Belgische toppels als Stijl in Brussel en Louis in Antwerpen, maar ook internationale iconen als Net-A-Porter, Dover Street Market en SSense sprongen op de wagen. Haar signatuur: elegante, vrouwelijke ontwerpen die een soms surreële oefening zijn op archetypes als dé trenchcoat, dé jurk, hét leopardpatroon. Dat ontging ook LVMH niet, want Adam-Leenaerdt werd als een van acht finalisten geselecteerd voor de prestigieuze LVMH Prize. In november ontdekken we of ze de prijs binnenhaalt, die eerder ook al de carrières van Marine Serre, Jacquemus en Wales Bonner boostten.

(Zilver) goud

Een doorgewinterde reiziger weet: bagage met stille, wendbare wieltjes die je moeiteloos naar de gate kunt racen is brons. Bagage die ook de worsteling met de transportband overleeft, is zilver. En bagage waarmee je daarbovenop gezien wil worden, is goud. Met de Resist’r Case presenteert Eastpak een allereerste hardcase trolley, en dat is er eentje die de concurrentie met de grote namen gerust mag aangaan.

Vanaf € 299, eastpak.com

Knoll x Willo Perron

Willo Perron maakte eigenlijk naam als creative director. De Canadees is het brein achter Rihanna haar de zwevende Super Bowl-podia, en ook bij Drake, Kanye en Lady Gaga stond hij al op de payroll.Deze eerste samenwerking met Knoll bewijst dat het multitalent ook in de huiskamer weet wat gedaan. Pillo is een sofa die zit zoals hij eruitziet, als een knus kussen waarin je comfortabel mag verdwijnen.Dankzij het pure én modulaire design weet je nu al: deze knapperd kan de tand des tijds doorstaan. “Ik gebruik altijd het voorbeeld van ingedragen Levis 501’s of Converse All Stars,” aldus de creative in Wallpaper, “Het ultieme doel is om iets te maken dat geen deel uitmaakt van de trendcyclus, maar voor altijd bruikbaar is”.

knoll.com

Altaar voor welriekende dagen

Deze keramieken wierrookhouder van het Hongaarse parfumhuis Pigmentarium mag gezien worden, ook als wierrook niet je ding is.

Incense Altar Planetarium Wave, Pigmentarium, € 86, smellstories.be

Go green

Je kan, maar je hoeft geen tot aan het ochtendgloren dansende gen Z’er met ladders in panty’s te zijn om het neonachtige groen te appreciëren dat samen met Charlie XCX’s Brat-album tot kleur van het moment werd gebombardeerd.

Cateye zonnebril

Cateye zonnebril

Cateye zonnebril

€ 560  –  Bottega Veneta

Hortensia handtas

Hortensia handtas

Hortensia handtas

€ 795  –  Wandler

glazen oorbellen

glazen oorbellen

glazen oorbellen

€ 160  –  Levens Jewels @SSense

Minirok

Minirok

Minirok

€ 350  –  Philosophy Di Lorenzo Serafini

Pochette

Pochette

Pochette

€ 850  –  Jacquemus

Mary Jane Ballerina

Mary Jane Ballerina

Mary Jane Ballerina

€ 350  –  Nicole Saldaña

Micro totebag

Micro totebag

Micro totebag

€ 575  –  Marni

Uurwerk

Uurwerk

Uurwerk

€ 450  –  Swarovski

Nagellak Reveuse

Nagellak Reveuse

Nagellak Reveuse

€ 32  –  Chanel

Lipgloss Squirt

Lipgloss Squirt

Lipgloss Squirt

€ 27  –  M.A.C. Cosmetics

Alcoholvrij

Sinds Dior het allereerste Sauvage-parfum in 2015 op de markt bracht, voegde het samen met parfumeur Francis Kurkdjian al tig variaties toe aan de lijn. Zijn er al: navulbare versies, intensere versies en een huidverzorgingslijn. De volgende stap is radicaler: ‘Sauvage eau forte’ heeft een alcoholvrije formule, en dat is dan weer goed nieuws voor wie parfums vaak links laat liggen omwille van een gevoelige huid.

Sauvage, Eau Forte, vanaf € 118, dior.com

Prep is Back

Terug van weggeweest en heerlijk eenvoudig om te stylen. Niets dat vandaag casual cool en effortless fluistert als een losjes, om de schouders geslagen sweater. In lekkere wol als het even kan, zoals dit exemplaar bij Arket.

Fashion Faux Parr

Martin Parr geldt als een van de grootste levende fotografen. Met veel humor en gesatureerde, altijd perfect getimede shots neemt de Britse documentairefotograaf de maatschappij met haar zonnekloppers en dagjestoeristen heerlijk op de korrel. Daarnaast leent hij zijn geslepen blik ook al jarenlang uit aan de beste modemagazines. Fashion Faux Parr, uitgegeven bij Phaidon, bundelt zijn editorial fotografie voor het eerst in één uitgave.

Fashion Faux Parr, Phaidon, € 49,95

Controversieel

trends

Is het een ballerina of is het een sneaker? Een sneakerina is beide en afhankelijk van wie je’t vraagt is het ‘hot’ of toch echt wel ‘not’.

Camper, € 150

On-the-go

trends

Twee in een, is altijd dubbel de investering waard. Deze voedende baume van Chanel geeft zowel je lippen als je wangen een gezonde blos, met kaakjes die je tegenwoordig tot hoog op het jukbeen kleurt. Het eenvoudige design (hier geen openklappend doosje, maar gewoon een breed, plat potje) en het al eenvoudige gebruik (deppen met de vingers) maken deze N° 1 tot een held voor onderweg.

N°1 de Chanel, Baume Lèvres et Joues, € 48, chanel.com

Ready, (juwelen)set, go!

trends

Een set bij elkaar passende oorbellen met ook nog een halsketting en mogelijk nog een armband en een tiara daarbij, noem je eigenlijk een ‘parure’. Dankzij een nieuwe samenwerking tussen Wouters & Hendrix en KMSKA, zijn het niet alleen royals meer die van het bestaan van dat woord afweten. Ter gelegenheid van veertig jaar Wouters & Hendrix is er nu Je est Une Autre, een blikkerende collectie parures die is geïnspireerd op vier topstukken uit het recent gerenoveerde Antwerpse museum, zoals ‘Parijse sphinx’ van Alfred Stevens.

Je est Une Autre, vanaf € 1.900, wouters-hendrix.com

Debuut

Wat? Het eerste parfum van Acne Studios. Door wie? Frédéric Malle, maar ook niet helemaal. De Fransman Frédéric Malle is dan wel een parfumroyalty – zijn moeder Marie Christine Heftler-Louiche was art director bij Parfums Christian Dior, de bedrijfstak die werd opgericht door grootvader Serge Heftler-Louiche – maar zelf is hij geen parfumeur. Wat hij wel is, is de man achter Frédéric Malle Editions de Parfums, het parfumhuis waarvoor hij nicheneuzen en creatives uitnodigt om geuren te maken. Samen met de opkomende neus Suzy Le Helley bedacht zijn parfumhuis net Acne Studios par Frédéric Malle. En dat is het allereerste parfum van het Zweedse kledinglabel. Wat je kunt verwachten? Een subtiele, frisse en schone geur met florale toetsen die lekker lang blijft hangen.

€ 345, fredericmalle.com

Door Natalie Helsen

Meer lezen

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content