Hamilton gaat in zee met Hideo Kojima: CEO Vivian Stauffer beantwoordt onze 5 vragen

Het werk van visionair videogameontwerper Hideo Kojima is niet alleen superpopulair in de gamewereld, het draagt ook veel culturele betekenis. Net daarom werkt Hamilton nu samen met Kojima voor een ontwerp dat te zien is in zijn nieuwste game: Death Stranding 2.

1. Waarom precies de samenwerking met deze videogame?

VIVIAN STAUFFER. “Bij het overwegen van potentiële samenwerkingen kijken we naar verschillende factoren, maar vooral naar de merkcompatibiliteit. Een samenwerking moet voor beide partijen logisch zijn en authentiek aanvoelen. Hideo Kojima is een legende in de gamewereld, bekend om zijn cinematografische en conceptuele vertelstijl, wat perfect aansluit bij ons erfgoed in de filmwereld. Dit project stelt ons dan ook in staat een brug te slaan tussen onze betrokkenheid bij film én gaming.”

2. Far Cry en Death Stranding zijn games die geopolitieke of maatschappelijk gevoelige thema’s aankaarten. Willen jullie daarmee een boodschap overbrengen?

STAUFFER. “We mengen ons nooit in het verhaal van een game of een film. Wij zijn horlogemakers en creëren horloges die de visie van de personages ondersteunen. Dus neen, we willen geen politieke boodschap uitdragen door samen te werken met gamestudio’s of films. Het draait bij ons allemaal om samenwerking met de wereld van entertainment. We geloven sterk dat we met onze tijdinstrumenten geloofwaardigheid en authenticiteit toevoegen aan het verhaal – zoals in Oppenheimer, waar we vintage horloges leverden, die perfect pasten bij de tijdsperiode.”

hamilton kojima

3. Werkt Hamilton enkel samen met computergames die filmgerelateerd zijn? Is dat een bewuste keuze?

STAUFFER. “Onze laatste twee gamingsamenwerkingen waren gelinkt aan de filmwereld, omdat de personages gebaseerd waren op echte acteurs. Maar dat is geen vereiste voor ons. Het is gewoon toeval bij deze twee specifieke projecten.”

4. Wat vind je ervan dat de game-industrie groter wordt dan de filmindustrie?

STAUFFER. “Vanuit merkperspectief staan we daar zeer positief tegenover, want beide sectoren vallen onder onze entertainmentpijler. Terwijl we al bekend zijn als horlogemaker voor filmmakers, willen we onze positie als horlogemaker voor gamemakers verder versterken.”

5. Waarom geen samenwerking met games als The Godfather of Mafia (The Old Country), die in 2025 uitkomen en vintage horloges bevatten?

STAUFFER. “In 2025 ligt onze focus op Death Stranding 2, en we wisten al enkele jaren dat dat ons speerpunt zou worden. Tot nu toe hebben we er ook niet aan gedacht vintage horloges in games te plaatsen, omdat de community erg geïnteresseerd is in het kunnen kopen van het horloge dat in de game te zien is.”

Meer lezen

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content