Elektrische Hyundai IONIQ 5 laadt bliksemsnel

Hyundai
Hyundai
Partner Content

Dit is een partnerartikel. De redactie van Trends is niet verantwoordelijk voor de inhoud.

31 oktober 2024, 08:00 Bijgewerkt op: 31 oktober 2024, 08:50

Kies je binnenkort een elektrische bedrijfswagen? Dan is het een goed idee om de vernieuwde Hyundai IONIQ 5 uit te proberen. Hyundai heeft deze originele SUV op tal van punten verbeterd. Met zijn snelle laadtechnologie en sportieve N-versie heeft de IONIQ 5 een streepje voor.

Hyundai is zijn elektrisch gamma sterk aan het ontwikkelen en dat is goed nieuws voor de Belgische fleetrijders, die de jongste maanden massaal overschakelen op elektrische modellen. De IONIQ-familie bestaat nu uit de SUV IONIQ 5, de sportieve IONIQ 5 N en de gestroomlijnde vierdeursberline IONIQ 6. Daarnaast komt er een elektrische SUV voor de stad, de INSTER, en onthult Hyundai dit jaar een nieuwe elektrische gezinswagen. De KONA Electric werd recent helemaal vernieuwd en is nu een maatje groter.

Ideaal voor veelrijders

In ons land bestaat de doelgroep van de IONIQ 5 vooral uit bestuurders die hun auto professioneel gebruiken. “De IONIQ 5 is ideaal voor veelrijders die ook willen genieten van de fiscale voordelen van een elektrische auto. Bestuurders staan soms terughoudend tegenover elektrisch rijden door de range anxiety maar de IONIQ-familie geeft daar het perfecte antwoord op”, zegt Isabelle Michiels, Marketing Manager van Hyundai Belux. Ze wijst onder meer op de snelle laadtechnologie in de IONIQ 5, handig voor langere trajecten. De 800V-architectuur heeft amper 5 minuten nodig om het rijbereik met 100 km te verhogen. Aan een snellader met 350 kW klimt de batterij in 18 minuten van 10 naar 80 procent. “Er zijn nog maar weinig merken die technologie aanbieden waarmee je zo snel kunt opladen. De snellaadtechnologie is een gamechanger, want de grootte van de batterij wordt minder relevant.”

“De snellaadtechnologie is een gamechanger, want de grootte van de batterij wordt minder relevant.”

Sportieve N-versie

De batterijcapaciteit stijgt naar 63 kWh of 84,0 kWh in de Long Range met een maximaal rijbereik van 570 km. En dat is niet de enige verbetering. Hertekende bumpers, een achterruit met ruitenwisser, een langere achterspoiler, extra geluidsisolatie voor de achterwielmotor, een betere plaats voor de smartphonelader in het interieur: de ontwerpers en ingenieurs gingen grondig tewerk. Ze ontwikkelden ook de nieuwe N Line met een sportief uiterlijk en de IONIQ 5 N, die zich met 650 pk (in de N Grin Boost-modus) ontpopt tot een heuse sportwagen. Wie zegt immers dat een elektrische bedrijfswagen niet leuk kan zijn?

Ontdek alles over de vernieuwde Hyundai IONIQ 5 op www.hyundai.com/be