D’Ieteren peilt naar de toekomst van de mobiliteit door de ogen van de gebruikers

D'Ieteren
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

gisteren om 15:00 Bijgewerkt op: gisteren om 15:56

De derde Polaris-studie in opdracht van D’Ieteren werpt een licht op de tendensen op het gebied van mobiliteit. De toekomst ziet er veelbelovend uit: de transitie naar elektromobiliteit zit in een stroomversnelling en er is steeds meer belangstelling voor alternatieve oplossingen.

D’Ieteren onthulde onlangs de resultaten van de derde Polaris-studie, die de tendensen, die al aangestipt werden in voorgaande enquêtes, bevestigen. In de studie komt de evolutie van de verwachtingen en behoeften inzake mobiliteit duidelijk naar voren. Opvallend is het toenemende verschil tussen particuliere en professionele klanten. Terwijl de bedrijven zich enthousiast achter een snelle transitie naar 100% elektrisch scharen, lopen veel particulieren vooralsnog niet echt warm voor het idee, hoofdzakelijk om financiële redenen. Verder laat Polaris ook zien dat de meeste Belgen nog altijd de auto verkiezen om zich te verplaatsen. En het lijkt er niet op dat hier snel verandering in zal komen …

Aanmoediging van alternatieven

Polaris benadrukt de noodzaak om alternatieve oplossingen aan te moedigen, wat D’Ieteren effectief doet door zijn dienstenaanbod constant te verruimen. Voorbeelden hiervan zijn de uitbreiding van mobiliteitsoplossingen zoals Poppy of het fietsleasingaanbod van Lucien en Joule. Een andere tendens die uit de studie naar voren komt, is de interesse om het gebruik van fotovoltaïsche panelen te combineren met de elektrische wagen, wat te danken is aan de ontwikkeling van de systemen voor intelligent energiebeheer (EMS). Deze maken het mogelijk het energieverbruik te optimaliseren in functie van het weer, de kosten en de specifieke behoeften van de gebruikers – technologische vooruitgang, voorgesteld door het Brusselse bedrijf dankzij EDI en Go-Solar.

De Polaris-studie wijst ook op de groeiende belangstelling voor innovaties en zelfrijdende voertuigen, een concept waaraan ze hard werken bij USH, een start-up die ontsproot aan Lab Box, het mobiliteitslab van D’Ieteren. Het onderzoek dat daar wordt verricht, verlegt de grenzen van de technologie en bevestigt nog maar eens het engagement van D’Ieteren om het voortouw te blijven nemen in persoonlijke en collectieve mobiliteitsoplossingen.

Bart, Christophe, Tom en Vanina

De gebruikers hebben veel vertrouwen in de expertise van de netwerken van officiële concessiehouders en meer dan 75% zegt de kwaliteitsvolle informatie te waarderen. Het onderstreept hoe belangrijk het is een verzorgde dienstverlening te bieden en naar de consumenten te luisteren.

Tot slot nodigt D’Ieteren u uit de toekomstmogelijkheden van de mobiliteit te ontdekken in enkele video’s waarin vier persoonlijkheden die het kunnen weten, hun ervaring delen: Bart De Wever in Antwerpen, waar Poppy zijn debuut maakte; Christophe Hardisquet, sterrenchef, die zichzelf telkens opnieuw uitvindt; Tom Boonen voor de tweewieler; en Vanina Ickx, die ervaring in elektromobiliteit opdeed via de competitiesport. D’Ieteren gaat mee met zijn tijd, zoveel is duidelijk!

Meer info op www.dieteren.be/nl/polaris/