CUPRA heeft zich in een recordtempo ontpopt tot een van de meest opvallende merken binnen de Volkswagen-groep. “We zijn een merk voor durvers, voor bestuurders die het eens over een andere boeg willen gooien,” zegt Yann Labarbe, fleet manager CUPRA. Sinds de lancering als zelfstandig merk in 2018, koppelt het in Barcelona opgerichtte CUPRA dynamische roots aan een uitgesproken design, innovatieve technologie en een sterke focus op elektrificatie.
Van Cup Racing tot innovatief merk
“CUPRA daagt graag de status quo uit,” benadrukt Labarbe. De oorsprong in de motorsport leeft voort in elk model, maar het merk kiest bewust voor eigenzinnigheid en innovatie. “We combineren gedurfd design met rijplezier en technologische snufjes. Ook het lage verbruik is gegarandeerd, waardoor elk model een uitgesproken fleetpotentieel heeft,” aldus Labarbe.

Elektrificatie en duurzaamheid
CUPRA zet vol in op elektrificatie, maar altijd met een eigen twist. “Ons vernieuwde gamma biedt meer vrijheid en meer autonomie,” vertelt Labarbe. “Zo zijn er bijna geen limieten meer aan elektrisch rijden. De CUPRA Tavascan – een 100% elektrische SUV – heeft een rijbereik tot 568 kilometer en laadt in 7 minuten op van 0 tot 100 km. De elektrische CUPRA Born haalt tot 592 kilometer autonomie. Perfect dus voor wie de hele dag de baan op moet of lange ritten voor de boeg heeft.” Ook de plug-in hybrides, zoals de Formentor, Terramar en Leon (Break), rijden meer dan 100 kilometer volledig elektrisch, ideaal voor dagelijks woon-werkverkeer.
Voor Iedereen een CUPRA

“CUPRA bezit alles wat u van een fleetwagen verwacht,” stelt Labarbe. Het merk richt zich zowel op grote bedrijven als op zelfstandigen en KMO’s, met een gamma dat elektrische, plug-in hybride en benzineversies omvat. “Niet alleen voor werknemers die een karaktervolle bedrijfswagen willen, maar ook voor fleetmanagers die het overzicht willen bewaren. CUPRA biedt het hele jaar door aantrekkelijke condities – op benzine-, elektrische en hybride wagens,” aldus Labarbe.
D’Ieteren: meer dan alleen auto’s
Als merk van de Volkswagen-groep wordt CUPRA in België verdeeld door D’Ieteren. Onder de vlag van Mobility Solutions by D’Ieteren biedt het merk niet alleen auto’s, maar ook leasing, laadinfrastructuur en laadpassen via D’Ieteren Energy. Met het mobiliteitsbudget dat vanaf 2026 verplicht wordt, kunnen bedrijven via het Mbrella-platform eenvoudig het mobiliteitsbudget van hun werknemers beheren, inclusief fietsleasing via Joule. “We staan altijd klaar met het vertrouwde team van D’Ieteren achter ons,” zegt Labarbe.
Missie: CUPRA voor durvers

“CUPRA wil de nieuwe generatie inspireren tot zuinig en elektrisch rijden, zonder in te leveren op rijplezier of vrijheid,” besluit Yann Labarbe. Met een uitgesproken design, innovatieve technologie en lage verbruikscijfers biedt CUPRA een aantrekkelijk alternatief voor wie grenzen wil verleggen. Daarbij biedt CUPRA uitgebreide garanties (tot 8 jaar op batterijen, 12 jaar antiroest), levenslange mobiliteitsservice, aantrekkelijke leaseformules en verzekeringen. En dit met het vertrouwde D’Ieteren-netwerk achter zich. Ideaal dus voor zowel de zakelijke als de particuliere rijder.